استفاده از بازی پرندگان خشمگین برای آموزش فیزیک


از انتشار اولین نسخه بازی پرندگان خشمگین برای سیستم عامل آی.او.اس توسط شرکت روویو چیزی نگذشته بود که محبوبیت این بازی ساده و زیبا باعث فراگیر شدن این بازی برای تمامی پلتفرم های موبایل از جمله آندروید و سیمبین شد و حتی پا رو فراتر گذاشت و مستقیما روی مرورگر کروم به اجرا درآمد.

وقتی اولین بار این بازی رو اجرا می کنید محال است که گذشت زمان رو احساس کنید و غرق در مراحل مهیج این بازی نشوید، و خوب مسلماً معتاد بازی خواهید شد. خیلی خوب می شه وقتی بشنویم استفاده های دیگری از این بازی هم می شود کرد.

اساتید علوم ادراکی از این بازی که تا حدی از آن به عنوان پدیده ای در بازی های رایانه ای یاد می کنند سعی بر استفاده از این بازی در آموزش علم فیزیک به دانش آموزان کردند.

"قوانین فیزیک بکارگرفته شده در بازی پرندگان خشمگین را نام ببرید؟" جمله ای که توسط جان بورک استاد کلاس نهم مدرسه خصوصی وستمینستر از دانش اموزان پرسیده شد، و آن ها را برای پیدا کردن اولین پاسخ به تکاپو انداخت.

برک شروع آموزش فیزیک توسط این بازی را در کلاس های درسی خود از زمستان گذشته شروع کرده است و در این حین وبلاگی نیز برای معرفی این شیوه آموزش ساخت و آخرین دستاورد های خود را از این شیوه آموزش در آن انتشار داد.

پرواز ناگهانی پرندگان به سوی آسمان ابزار مناسبی برای آموزش حرکت پرتابی در فیزیک به دانش آموزان می باشد، با توجه به نوشته های این استاد خلاق در وبلاگش دانش آموزان  تنها پس از گذشت 30 دقیقه مفاهیم حرکت پرتابی را درک می کنند،  آن دو ایده عبارتند از 1- سرعت شی پرتاب شونده در راستای افق ثابت است. 2- شتاب شی پرتاب شونده در راستای عمود ثابت است 

حال دانش آموزانی را تصور کنید که گوشی های همراه خود را برای آموزش فیزیک در دست گرفته اند؟ آیا همچین چیزی امکان دارد؟ آیا دانش آموزان تمرکز لازم را درکلاس برای یادگیری خواهند داشت وقتی گوشی تلفن هوشمندی با هزاران برنامه و بازی هیجان انگیر در دست دارند.

بلی حدث شما تا حدی درست است؟ دانش آموزان اجازه به همراه داشتن گوشی در محل برگزاری کلاس را نخواهند داشت، شاید یکی از دلایلی که استفاده گسترده از این بازی را در آموزش فیزیک بیشتر کرد وجود نسخه ای از بازی بود که برای مرورگر گوگل کروم انتشار یافته و برک و دانش آموزانش را برای تحلیل بر روی این بازی دوست داشتنی و آموزنده ترغیب کرد

برک همواره از خوشحالی بیشتر دانش آموزان در هنگام آموزش فیزیک با پرندگان خشمگین نسبت به زمانی که خود آنها بازی را به صرف بازی کردن انجام می دهند صحبت می کند.


منبع: engadget

ترجمه: امیر فهمیده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد